Upptäckte den så sent som i somras. Runt 6-7 på morgonen, tidig juni, efter en lyckad efterfest beslutade jag mig för att promenera hem ett fåtal kilometer, då solen redan hittat fram. I mp3-spelaren hade jag lagt in Genesis dubbelalbum "The Lamb Lies Down On Broadway" som jag inte hade lyssnat in mig på riktigt. När jag går där på en, i vanliga fall, väldigt trafikerad bilväg (som nu är helt öde) hör jag ett dovt melodiskt stycke som utgör introt till denna makalösa instrumentallåt. När trummorna kommer in blir extasen total och jag får ett sånt rejält glädjerus att jag vandrar mot vattnet istället där jag slår mig ner och lyssnar igenom resten av skivan i total stillhet.
Numera en av mina absoluta favoritskivor.
Ladda ner låten här
Autentiskt foto!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar