måndag, januari 15, 2007

Sommarnostalgilåtar, del 1: Paul Oakenfold - Southern Sun

Hade glömt bort denna pärla fram till för någon dag sedan. Lyssnade konstant på den sommaren den släpptes. Finns det en låt som skulle kunna få mig att köpa sistaminuten-biljetter till ibiza och dansa skiten av mig sju dygn i sträck så är det den här. Exemplarisk låtstruktur med uppbyggande verser, kulminerande refräng och en brygga som ger föregående element dubbel styrka andra halvan av låten; sju minuters glädje!

Och nej, DJ Tiestos remix är inte i närheten av lika bra.

Paul Oakenfold - Southern Sun (Original Mix)

Inga kommentarer: