torsdag, januari 18, 2007

Gerry & The Pacemakers - You'll Never Walk Alone

Den började spelas på radion idag precis när jag hade parkerat hemma så jag blev givetvis tvungen att sitta kvar låten igenom innan jag kunde gå upp. Låten var önskad av en tjej som hade lyckats bryta ben och allt möjligt när hon fixade inför julen och nu fått tillbringa de senaste veckorna på sjukhus. Hon önskade den åt sin pojkvän som tack för hans stöd under tiden och det är precis vad låten handlar om.

"Walk on with hope in your heart, and you'll never walk alone."

Ladda ner

måndag, januari 15, 2007

Sommarnostalgilåtar, del 1: Paul Oakenfold - Southern Sun

Hade glömt bort denna pärla fram till för någon dag sedan. Lyssnade konstant på den sommaren den släpptes. Finns det en låt som skulle kunna få mig att köpa sistaminuten-biljetter till ibiza och dansa skiten av mig sju dygn i sträck så är det den här. Exemplarisk låtstruktur med uppbyggande verser, kulminerande refräng och en brygga som ger föregående element dubbel styrka andra halvan av låten; sju minuters glädje!

Och nej, DJ Tiestos remix är inte i närheten av lika bra.

Paul Oakenfold - Southern Sun (Original Mix)

Public Service-återbäring, del 1: Miles Davis - Live at the Isle of Wight

Trots mitt tv-licenshat måste jag erkänna att det här var en riktigt intressant historia. Själva konserten blev nästan minst intressant på något sätt (även om jag satt som klistrad), det var dokumentärdelen jag behövde för att ta första steget från att äga "Kind of Blue" till att öppna ögonen för fenomenet Miles Davis. Vet fortfarande inte om det är min grej, men viljan att ta reda på det har jag nu fått iallafall. Bandmedlemmen som hyllade honom på slutet med ett galet trummande och trumpetsimulerande får nog bli den största behållningen från ett utmärkt program.

Uppskattat värde: 150 kr

Radiotjänsts kvarvarande skuld till dude för 2007: 1846 kr

söndag, januari 14, 2007

Here we go!

Vintern är för mörk och trist, must blog!